Beszámoló az Országos Piackutatási Diákverseny döntőjéről (2012. április 6., Ringier Székház)

Az Országos Piackutatási Diákverseny sorozat 2009-ben indult útjára, az idei évben harmadik alkalommal került megrendezésre. Ebben az évben a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézete a Ringier Kiadóval együttműködésben szervezte meg a diákversenyt. A verseny célja, hogy támogassa az egyetemi és főiskolai hallgatók körében a piackutatás gyakorlati alkalmazásának megértését, és elősegítse a szakma népszerűsítését. A Ringier célkitűzései is hasonlóak, a cég minden évben több piackutató gyakornokot fogad, hogy a gyakorlati tapasztalatszerzést elősegítse. A Ringier az OPDV verseny támogatásával, az idei témakiírással közelebb akarta hozni a média világát és ennek a területnek az érdekes kutatási kérdéseit ehhez a korosztályhoz. Az idei év feladata tehát egy, a Ringier Kiadó által megfogalmazott piackutatási briefen alapuló kutatás elkészítése volt, témája: Az online médiafogyasztás és az online vásárlási szokások összefüggéseinek a vizsgálata. Feladat volt a 15-39 éves célcsoporton belüli, eltérő jellemzőkkel rendelkező csoportok feltárása, a különbségek értelmezése. Ebben az évben a verseny menete két ponton is eltért a korábbi évektől: két fordulóban szerveztük meg, illetve a második (döntős) szakaszba jutott csapatok az NRC és az Ipsos segítségével 500 fős online reprezentatív mintán kérdezhették le a kérdőíveiket.

Megosztom Facebookon!
Megosztom iWiWen!
Megosztom Twitteren!
Megosztom Google Buzzon!
Megosztom Google Readeren!
Megosztom Tumblren!