Ray Poynter felsorolja azokat az ötletek és innovatív megoldásokat, melyek alapjaiban változtatták meg (vagy fogják megváltoztatni) a piackutatást. Itt olvasható a teljes lista, melyet nagyszámú közreműködő (piackutatási szakértő) véleménye alapján állított fel.
10 alapvető ötlet, mely megváltoztatta a piackutatás világát
(A lista nem követ semmilyen sorrendet!)
Tömegek bölcsessége: a felismerés, hogy bizonyos csoportok intelligens döntések meghozatalára képesek
Az információ gyönyörű dolog: Ha az adat lehet szexi, akkor az információ prezentálásának is lehet mutatós formát találni
Az emberi agy tudatalattijának kiaknázása: bizony nem mindig tudatos döntéseket hoznak az emberek
Csordaszellem: a közösség befolyásoló erejének felismerése
Együttműködő munkavégzés: a képesség az összefogásra, a közös alkotásra
Gamification (játékosítás/játékosodás): különféle játéktechnikák használata a válaszadók szórakoztatása és a hasznosabb válaszok érdekében